30 Ağustos 2013 Cuma

Toyota - Yeni Corolla

22 Ağustos günü öğleden sonraki saatleri için Derindere Toyota Otomotiv’den randevum vardı. Plazaya gittiğimde Satış Departmanındaki randevumu söyledim ve Ercüment Tekcan Bey’e yönlendirildim. Ercüment Bey beni çok güzel karşıladı. Kendisi gayet ilgili, açıksözlü ve samimi. Ayrıca işinide seven ve bir o kadarda işine hakim. Kendisine çalışmalarımdan bahsettim ve Toyota ile ilgili birkaç soru sordum. Sonrasında yeni Corolla ile ilgili sorular yönelttim. Yeni Corolla’nın çok fazla rağbet gördüğünü ve müşteri memnuniyetinin iyi düzeyde olduğunu öğrendim. Eklemek isterim ki Japon ağır sanayi şirketlerinin ilk amacı müşteri memnuniyetidir. Toyota’da bu durumu bizzat müşahede etmiş oldum.

İşte yeni Corolla!

Toyota’nın araçlarında Japon mühendisliğinin sihirli dokunuşlarına rastlamak mümkün. Unutmayalımki Toyota, D-4D ve Valvematic motorları ile dizel ve benzinli motorlar alanında çığır açan bir firma. Ayrıca VVT-i teknolojisi ile değişken zamanlı ekstantrik seçeneği ile istendiğinde performansını arttırabilen, istendiğinde yakıt ekonomisi sınırlarını zorlayan motor seçenekleri var.
1.33 L DOHC VVT-i 6 ileri manuel benzinli seçeneği ile 5.6L/100km gibi cimri bir yakıt tüketimi sergileyen motoru 100 beygir gücünde. 0-100 km/s hıza 12.6 saniyede ulaşabiliyor ve kilometre başına 129g CO2 emisyonuna sahip. Güç ile ekonominin en iyi optimizasyonunu bu araçta görebilirsiniz.

Ama yok bu güç bana yetmez, ben daha atik araç istiyorum diyorsanız, Japon mühendisliği imdadınıza yetişiyor. 1.6 L Valvematic 6 ileri manuel benzinli 132 beygir gücündeki motor seçeneği ile, 0-100 km/s hıza sadece 9.9 saniyede ulaşabiliyorsunuz. Ayrıca 160 N.m gibi yüksek bir torku neredeyse 3000 devir boyunca sunarak, gaz pedalına yüklendiğiniz anda çekişi iliklerinize kadar hissettiriyor. Tüm bu güç üretimine karşılık yakıt sarfiyatı ise ortalama 6L/100km civarında. Yani oldukça iyi düzeyde. Karbondioksit emisyonu ise kilometre başına 139g. Ayrıca aynı motor seçeneğini MultiDrive S otomatik şanzıman ile seçerseniz, yakıt tüketiminiz 6L/100km’den 5.5L/100km ye ve karbon gazı salınımınız 139g’dan 130 g’a düşmekte.
“Tüm bu yakıt tüketimi bana fazla, biraz daha cimrisi var mı acaba?” sorusuna ise D-4D teknolojisi tatmin edici bir cevap olarak geliyor. 1.4 L D-4D dizel motoru ile sadece 4.1 L/100km yakıt tüketimi ile 90 beygir güç sağlıyor. Karbon gazı salınımı ise kilometrede sadece 106 gram! Altını çizmek isterim ki bu motor 1800-2800 devir aralığında 205 N.m gibi yüksek bir tork veriyor.
D-4D motoruyla Yeni Corolla

Donanım paketlerinden biraz bahsedecek olursak, en baz donanım paketi Toyota’da “Life” ismi ile anılmakta. Standart teknik donanımı ve güvenlik donanımı Life paketlerde dahi atlanmamış. Standartları yüksek tutulan bu araçların iç döşemeleri, iç tasarımlarında kullanılan plastik ve kauçuk kaliteleri gayet iyi. “Japon araçlarının ses yalıtımı sorunu var” tarzındaki şikayetlere pabuç bırakılmamış.
Yeni Corolla'nın içeriden bir görüntüsü

“Hep mi övülür kardeşim, birazda eleştir” diyenler içinde şunu dile getirmeyi uygun buluyorum, araçların eleştirilecek yanları gerçekten yok. Benim aklıma takılan bir soru ise, ön süspansiyonların bağımsız McPherson gergi kolu olmasına karşın, arka süspansiyonların burulma kirişi olması. Benim kendi aracımda Japon menşeili bir araç ve benim aracımın ön süspansiyon sistemi McPherson gergi kolu iken arka süspansiyonları Çift Salıncak sistemli. Buna karşın Yeni Corolla’nın ses ve titreşim yalıtımının çok iyi olduğunu gördüm.
            Satış sonrası ve servis gibi konuları dert ettirmeyen Toyota, kalitesini bir kez daha ortaya çıkarıyor. Kronik sorunu olmayan araçların alışılagelmiş ufak tefek arızalarının dışında ola ki bir arıza vermesi durumunda, üretici fabrika ile hemen iletişime geçiliyor ve eğer gerekirse aracın yenisi ile değişimi hassasiyetle sağlanıyor. Araçların hepsinde 3 yıl boyunca tam garanti var. İstenildiği durumlarda cüzi bir miktar ödenerek 2 veya 3 yıl daha uzatılma seçeneği mevcut.
            MultiMode otomatik şanzıman seçeneği ile hem spor bir sürüş hem de ekonomik bir sürüş sağlayan yeni Corolla, yakıt tüketimi konusunda daha da cimrileşiyor.
            Kabin ve yolcu güvenliği olarak inceleyecek olursak, yeni Corolla da 7 adet hava yastığı mevcut. Sürücü diz hava yastığı ile sürücünün olası bir çarpışma anında diz yaralanmalarını minimize etmişler. Yokuşta kalkış desteği, araç stabilizasyon asistanı, virajda denge desteği gibi bir çok yardımcı-engelleyici asistan ile yeni Corolla oldukça güvenli.
            Tüm bu güvenlik ve teknik donanımlarına ilaveten aracın estetikte bir görüntüsü var. Bu da Japon mühendisliğinin hem tasarıma hem de aerodinamiğe ne kadar önem verdiğinin bir ispatı. Aracın kapı levhalarının eğimli oluşunun sebebide aerodinamik avantaj sağlanması.. Söylenecek çok fazla söz yok aslında. Sizleri fotoğraflarla baş başa bırakıyorum.
            Desteklerinden dolayı Ercüment Tekcan’a çok teşekkür ediyorum. Başarılarının devamını diliyorum.

. Diğer firmaların orta sınıf (C sınıfı) araçlarının tanıtımınıda ilerleyen günlerde paylaşacağım. Takipte kalınız..
Yeni Corolla arkadan görünüş



3 yorum:

  1. teşekkürler paylaşımlar mükemmel

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. 2017 toyota corolla aldım 2 aylık düz asfaltta bir şey yok hafif taşlı asfaltta araç içinden rahatsız edecek şekilde tıkırtılar geliyor internette araştırın bu tarz sorunlardan muzdarip bir sürü insan var kronik sorun diyorlar hepsinde varmış yazık 90bin tl para ver böyle sıkıntılarla uğraş

    YanıtlaSil